“`html
Tatil İçin Türkiye’ye Gelen Bayramova Natavan Dolandırıldı
Azerbaycan’dan Türkiye’ye tatil amacıyla gelen Bayramova Natavan, “Sosyal medyada karşıma çıkan bir linke tıkladım. Türkiye’ye gelme teklifi yapılmıştı. Buraya vardığımızda ise bizi kimse karşıladı. Instagram’daki sayfanın çok geniş bir takipçi kitlesi vardı, bu yüzden güvenilir olduğunu düşündüm, ama her şey tam tersi oldu.” şeklinde konuştu. İnternetten tatil paketi almayı düşünenlere uyarılarda bulunan Siber Güvenlik Uzmanı Osman Demircan, “Vatandaşlar, sosyal medyada karşılaştıkları çok cazip görünen tekliflerden kaçınmalı ve gördükleri reklamlarla ilgili firmalarla daha yakından iletişim kurmalıdır. Ayrıca, eğer bu bir tatil acentasıysa, TÜRSAB kaydını kontrol etmeleri gerekir.” ifadelerini kullandı.
Tatil sezonunun başlamasıyla birlikte sosyal medyadaki otel ve tatil kampanyalarının arttığını vurgulayan uzmanlar, vatandaşları sahte ilanlara karşı bir kez daha uyarıyor. Sahte ilanlar sık sık yüksek görüntüleme alan web siteleri üzerinden görünerek tüketicileri mağdur edebiliyor. Siber Güvenlik Uzmanı Osman Demircan, “Tatilde huzur bulmak isterken kayıplar yaşamamak için dikkatli olunmalıdır. Yapay zeka, dolandırıcıların sosyal medyada insanların inandığı şeyleri takip etmesine olanak tanıyor.” şeklinde konuştu.
‘Sosyal Medya İlanlarını Dikkate Alın’
Demircan, “Eğer bir firma online ödeme sistemine sahip değilse ve kart bilgilerinizi istiyorsa bu durum dikkatli olunması gereken bir uyarı işareti olmalıdır. Kartınızı dolandırıcılara verirseniz, geri alımı oldukça zorlaşabilir.” dedi. Sosyal medya platformlarının sahte otel reklamları hakkında yeterince önlem almadığını da belirten Demircan, “Sosyal medya şirketleri, reklamları bir gelir kaynağı olarak gördüğü için güvenilirliğini sorgulamadan yayımlıyor. Bu nedenle kullanıcıların dikkatli olması önemlidir.” açıklamasında bulundu.
‘Dolandırıcılar Yapay Zeka Kullanıyor’
Demircan, “Sosyal medya reklamları, kullanıcıların alışkanlıklarıyla bağlantılıdır. Sıklıkla paylaşılan ve doğru olup olmadıkları ispatlanmamış bilgileri dolandırıcılar takip ediyor ve hedef alıyorlar.” şeklinde uyarıda bulundu. Dolandırıcıların sosyal medya üzerinden veya e-posta ile gönderdiği reklamların rastlantı olmadığını belirtti.
‘Mobil Uygulamalar Daha Güvenli’
Dikkatli olunması gerektiğini vurgulayan Demircan, “Sosyal medyada ihtiyaç duyulan bilgilerin iyi bir şekilde araştırılması önemlidir. Tüketicilerin, seçtikleri otel ya da acentenin varlığını mutlaka kontrol etmeleri gerekiyor. Mobil uygulamalar genellikle web sitelerinden daha güvenilirdir.” dedi.
‘Sanal Kart Kullanımı Önemli’
Demircan, her yıl yapılan dolandırıcılık vakalarını hatırlatarak, “Tatil için gittiğiniz otelin kapısını çaldığınızda rezervasyonunuzun olmadığını gördüğünüzde dolandırıldığınızı anlamış oluyorsunuz. Dolandırıcılıkla mücadelede kullanıcıların dikkatli olması ve sanal kart kullanması büyük önem taşıyor.” şeklinde bilgi verdi.
‘Şikayet Mekanizması Hızlı Çözüm’
Demircan, “Dolandırıcılığa uğrayanlar, hızlı bir şekilde kolluk kuvvetlerine başvurduklarında dolandırıcıların tespit edilmesi kolaylaşıyor. Sosyal medya reklamları dolandırıcılığı da, şikayet mekanizması ile hızlı bir şekilde durdurmak mümkün.” dedi.
‘Araştırma Yapsınlar’
Bayramova Natavan, deneyimlerinden ders çıkararak, “Linklere tıklarken dikkat etmek ve araştırma yapmak çok önemli. İnternette gördüklerinizin her zaman doğru olduğunu düşünmeyin, resmi belgelerle iş yapmalısınız.” dedi.
‘Parayı Geri Almak Zor’
Daha önce dolandırılan Ahmet Caymaz ise, “İnternetten yaptığımız alışverişlerde sorun yaşanabiliyor. Bazen paranızı geri almanız zorlaşıyor, bu nedenle dikkatli olmakta fayda var.” şeklinde uyarıda bulundu.
“`