Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

Tahminler açıklandı: En düşük emekli maaşı ve asgari ücrete ara zam yapılacak mı?

Tahminler açıklandı: En düşük emekli maaşı ve asgari ücrete ara zam yapılacak mı?

Yumurtada fiyat çıktığı yerden inmedi, başkandan tepki geldi

ABD’de yaşanan kriz nedeniyle ihracatla birlikte ekstra artışın görüldüğü yumurtada arz talep dengesi sağlanmasına rağmen fiyatların düşmediği görüldü. Yumurta Üreticileri Merkez Birliği (YUM-BİR) Başkanı İbrahim Afyon, “Bazı satış noktalarında fiyatların çıktığı hızda inmediğini görüyoruz” diyerek tepkisini dile getirdi.

BM açıkladı: Türkiye İsrail’e en çok mal satan beşinci ülke konumuna yükseldi!

Türkiye, 2024 yılında İsrail’e yaptığı 2,86 milyar dolarlık ihracatla, Çin, ABD, Almanya ve İtalya’nın ardından İsrail’e en çok mal satan beşinci ülke konumuna yükseldi.

Mayısta sektörel güven yükseldi

Güven endeksi, mayısta geçen aya kıyasla hizmet sektöründe yüzde 0,9, perakende ticaret sektöründe yüzde 0,6 ve inşaat sektöründe yüzde 3,9 arttı.

Hindistan’ın boykotu büyüyor: Türk mücevherlerini taklit edecekler!

Hindistan’daki bazı kuyumcular, siyasi nedenlerle Türk menşeli mücevher ürünlerini satıştan kaldırma kararı aldı. Bu karar, sektörde geniş destek buldu. Hint üreticiler ise Türk tasarımlarını taklit etmeye hazırlanıyor.

Milyonlarca kişiyi ilgilendiriyor! Emeklilik düzenlemesi için tarih belli oldu

Evde bakım ve işleri yürüten milyonlarca kadının bu emeğinin maddi karşılığı yok. Ücretsiz ev içi çalışan kadınlar bir yandan da güvencesiz. Evli oldukları erkeğe bağlı olarak şartları oluşan kadınların emekli olma şansı olmuyordu. Bir süredir …