Stellantis Avrupa’da E-Car Devrimine Hazırlanıyor
Stellantis CEO’su Elkann, İtalya’nın Torino kentinde düzenlenen Automotive News Europe konferansında yaptığı konuşmada, Japonya’da oldukça popüler olan “kei car” benzeri modellerin Avrupa’da da “e-car” olarak karşılık bulabileceğini belirtti. Küçük otomobillerde standart güvenlik donanımlarının maliyet artışına neden olduğunu vurgulayan Elkann, “Japonya’da bu mümkünse, Avrupa’da neden olmasın?” dedi.
Elkann’a göre, 2019 yılında Avrupa’da 15 bin eurodan az bir fiyatla satılan 49 model bulunurken bugün bu sayı sadece bir modelle sınırlı kaldı. Ayrıca, 2019’da bu fiyat aralığında bir milyon aracın satıldığı bilgisi verilirken, bugün bu sayının 100 binin altında olduğu belirtildi. Elkann, mühendislerin yüzde 25’inin sadece regülasyonlara uymakla meşgul olduğunu ve bunun katma değer yaratmadığını ifade etti. Avrupa Birliği’nden farklı boyutlardaki araçlara farklı kurallar getirilmesi gerektiğini söyledi.
Stellantis’te CEO görevini bu ay sonunda devralacak olan Antonio Filosa’nın Brezilya, Arjantin ve Kuzey Amerika tecrübeleri bulunuyor. Filosa, çok bölgeli strateji geçişinde öne çıkan isimlerden biri olarak gösteriliyor.